RSS

Mister India, Oslo

30 Jul

Vår datter var på ferie en ekstra uke etter at vi var ferdige med vår ferie, så vi var ute en tur og spiste mens vi hadde barnefri. Valget falt på Mister India.

Kelneren vår viste seg å snakke ca 10 ord norsk, uten at dette umiddelbart var åpenbart. Vi bestilte på norsk, jeg la til mitt vanlige spørsmål om «er du sikker på at denne kan lages uten hvitløk? Jeg er allergisk.» og han nikket og gikk. Når han litt etter begynte å svare på engelsk til noen ved nabobordene gjentok jeg beskjeden på engelsk når han var innom med vann, uten at det nødvendigvis ga noe resultat.. Den milde, og forsåvidt gode, hovedretten var nok enten «infisert» med hvitløk, eller eventuelt hadde den andre grunner til å gi meg magetrøbbel en halvtime etter måltidet.. Menmen.. Det var uansett hyggelig å gå ut en tur med min kjære, og de hadde i hvert fall veldig gode peshawari-nanbrød.

Stedet hadde helt grei mat forsåvidt, men betydelig dyrere priser enn indiske restauranter de kan sammenliknes med i området. Så jeg vil nok kanskje kalle stedet for litt oppskrytt?

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 30/07/2008 i Spisesteder

 

Legg igjen en kommentar

 
