RSS

Trening på SATS

22 Aug

I april fikk jeg endelig tatt meg sammen og begynt å trene igjen, etter et opphold på litt for mange år. Arbeidsgiveren min er snill og sponser deler av medlemskapet til de ansatte, og det er kjekt. Fra april av innførte et ganske strikt regime der jeg trener to ganger i uka, og da fortrinnsvis på tirsdager og torsdager. Tre ganger i uka hadde nok gitt kjappere fremgang, men for tiden er det styr nok å klare å holde to ganger i uka i praksis. Siden jeg har et kort der jeg kan benytte alle SATS-sentre i Norge har jeg etter hvert fått studert en del av dem nærmere. Ikke alle er like imponerende kan man nok si..

  • SATS Kampen var helt ok, og der jeg kommer til å gå oftest heldigvis. Grei blanding av folk som trener, sjelden for overfylt.
  • SATS Nationalteateret derimot var et overfylt lite kott som manglet en del av apparatene jeg skulle bruke. Til gjengjeld har de et pluss for de med litt anstrengt forhold til trapper under f.eks graviditet eller andre gangproblemer. Heis er fint!  🙂
  • SATS Majorstua var litt større.. men ikke mye.
  • SATS Spektrum var stor, men krydde av bolefyrer. Ellers har de nå fått ikke mindre enn to eksemplarer av de røde tausystemene som er så kjekke å bruke. Plass til tøying og slikt var delvis fyllt av løse vekter og slikt, så det var så koselig..
  • SATS på Tveita var stor, men generelt nedslitt. Overvekt av bolefyrer, men røde tau var på plass.
  • SATS Trondheim sentrum var fin. Ingen røde tausystemer her heller, men god plass til tøying. Greie garderober
  • SATS Valentinlyst var fin og har et stort og luftig lokale med mange, store vinduer. God plass til tøy og bøy og røde tau er på plass. Litt slitne garderober.
  • Redcord

    Redcord

    Jeg hadde planer om å teste SATS i Harstad også, men den var visst lagt ned. Jeg som skulle være flink og trene i sommerferien også.. Menmen, ble nok av annet å finne på.

    Hvis noen lurer på hva alt dette maset om røde tau er: Dette er et tausystem kalt Redcord (tidligere Terapimaster) som er gode å trene med for å rehabilitere etter skader, eller for å begynne opptrening på en forsiktig, men effektiv måte.

     
    Legg igjen en kommentar

    Skrevet av den 22/08/2008 i Diverse

     

    Stikkord:

    Legg igjen en kommentar

     
