RSS

Kjoleplanlegging

29 Aug

De neste tre månedene trenger jeg en kjole til et bryllup og en til å bruke på et julebord der stilen er «ballkjole»

Hum.. ..Og egentlig så har jeg ingen renessanse-kjoler i min samling av laiv-kostymer..

Etter en del tips fra Vero og litt frenetisk titting i mønster-nettbutikker står jeg igjen med tre mønster som jeg skal se nærmere på.

La meg spesifisere at ingen av disse bildene har de fargene jeg tenker på.. Mørkeblå eller mørkegrønn er nok mer i min gate.

Ellers er det mye som kan modifiseres på slike mønstre, med dropping av deler av ermer, rare krager, etc. Spesielt gjelder vel det siste mønster blandt de tre. Den er vel også egentlig mer middelalder/fantasy enn noe annet, men den kan jo vurderes til noe annet en annen gang.

 
4 kommentarer

Skrevet av den 29/08/2008 i Laiv

 

Stikkord: ,

4 Svar til “Kjoleplanlegging

  1. Khi

    05/09/2008 at 09:24

    Yay! Mønstrene er på vei fra McCall!

     
  2. Khi

    15/09/2008 at 10:11

    Og nå har de kommet frem!

     
  3. Cindy :)

    26/01/2010 at 11:52

    Heisann! Hvor fant du de kjolene på nettet? Tenker da på det bildet med den lille jenta på? 🙂

    Elsker den stilen 🙂

    Ha en fin dag 🙂
    *Klem*

     
  4. Khi

    26/01/2010 at 21:28

    Oi.. disse hadde jeg glemt.. Får vi se.. Jeg tror det var fra http://mccallpattern.mccall.com/ under Costumes.
    Fant!
    http://mccallpattern.mccall.com/m5731-products-8818.php?page_id=915

     

Legg igjen en kommentar

 
