RSS

Egon, byporten

30 Sep

Ny restaurant-anmeldelse. Så.. hva er det å si om Egon generelt? De har som oftest grei mat, ikke spesielt rimelig, ikke spesielt utsøkt. Denne gangen testet jeg bare bakt potet med bacon og mais, og den smakte i grunnen ikke så mye..

På menyen deres fant jeg dog en fristelse: «Amerikansk fondant med vaniljeis». Mmmm, tenkte jeg.. men der tok jeg feil. Joda, den ikke skrekkelig vond (det er jo tross alt en sjokolade-dessert), og den var litt flytende inni, og selv om det var verdens minste iskule, så var det jo is med.. Men deres variant av fondant smakte i grunnen som om det var tatt en Mabels sjokolademuffinsoppskrift (som i seg selv forsåvidt er god), latt den steke litt kort, og så satt tingen i kjøleskapet i 2-3 dager før den ble varmet i mikroen rett før servering. I tillegg heller man deretter en særdeles vond, rød bærsaus litt utover tallerkenen/isen som pynt.. Uhm.. SKUFFA! At makkverket i tillegg kostet nesten en hundrings ga heller ikke akkurat flere bonuspoeng til Egon.

Det eneste jeg kan gi av skryt til Egon er i grunnen at de har en tendens til å ha store lokaler slik at man får bestilt bord til mange nok, når man er en hel gjeng som skal møtes. ..men vil man egentlig møtes der likevel?

 
1 kommentar

Skrevet av den 30/09/2008 i Spisesteder

 

Stikkord:

Ett svar til “Egon, byporten

  1. Veronica

    05/10/2008 at 12:08

    Jeg var SÅ nære på å kjøpe den sjokoladegreia da jeg var på Egon tidligere i uka. Nå er jeg veldig glad for at jeg lot være. 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
