RSS

Sjokolade-favoritter

26 Nov

trufflinaJeg har «litt» sjokoladesug for tiden, men prøver å la være å følge det opp i praksis. Imens kan jeg jo drømme litt..

Yndlingssjokolade: «Trufflina» fra GuyLian. Før fant jeg de bare på Taxfree-butikker, nå selges de også på noen kiosker her i landet.  Nammenam! De er også fine på den måten at det vanligvis holder med en eller to biter før det egentlig er nok.. 😉

lindtsaltEn annen som helt klart fortjener hedelig omtale: «Lindt Excellence – A touch of sea salt» Den påstår å være mørk sjokolade, men en nærmere kikk avslørte at det bare var 47% kakao. Menmen. God er den i hvert fall, med plutselige smakseksplosjoner i munnen når man spiser den.

Ellers er 70%-sjokolade en slager. En gang fikk jeg smakt en mørk utgave med rosin og nøtter i, men det var en sånn vanskelig-å-få-tak-i sak fra Taxfree som jeg aldri har sett igjen senere. Nam!

sjokoladefonduenam
En ting jeg bare har smakt noen få ganger, men som klart er vidunderlig er jo sjokoladefondue. Masse biter av fersk frukt/bær, og varm, mørk, flytende sjokolade..  Mmmmmmm. F.eks Valrhona-sjokolade med litt fløte i, varmes forsiktig..

varmsjokolade

Rett og slett varm sjokolade i kopp er jo heller ikke så dumt.. I den forbindelse må jeg nesten få testet ut et (eller flere?) steder fra denne guiden snart 🙂

 
3 kommentarer

Skrevet av den 26/11/2008 i Diverse, Shopping

 

Stikkord: ,

3 Svar til “Sjokolade-favoritter

  1. Veronica

    26/11/2008 at 22:00

    Jeg blir gjerne med på den testinga, hvis jeg klarer å komme meg til Oslo en helg før jul. Det hadde jo vært koselige, da. 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
