RSS

Bibliotekbaren på Hotell Bristol, Oslo + da Paolo, Drøbak

03 Dec

hot_chocolateNå har jeg fått testet varm sjokolade i Bibliotekbaren. Den var god, men brukte lang tid på å komme. Ekte krem med raspet sjokolade på toppen var intet minus. Stedet var relativt fullt, og de to servitørene så ut som om de hadde litt for mye å gjøre. Vi prøvde en Cæsar-salat etterpå, og den var også okay.

Menneh.. den varme sjokoladen var laaaaaaaaangt unna den ekstraordinært vidunderlige, varme sjokoladen jeg og noen venner snublet over i sommer på en liten italiensk restaurant ved navn da Paolo i Drøbak.

Vi var på mc-tur i litt dårlig vær, og som den frysepinnen jeg er syntes jeg at det var litt kaldt, så jeg spurte etter kakao mens vi ventet på litt pizza. Svaret var «Nei, men vi har varm sjokolade om du vil ha?» -> «Jaaaaa!»

Koppen var ikke så stor, men sjokoladen var kokende varm og veeeeeldig tykk, god, smaksrik, passe mørk – generelt perfekt egentlig. ❤

Pizzaen deres var forresten også god, og spesielt den med parmaskinke anbefales på det sterkeste. Bare synd det er et stykke unna Oslo da.. Jeg ser forresten på websiden at de har fått nye eiere. Jeg får bare håpe at de ikke har sluttet med å servere Norges beste varme sjokolade.. =:-o  E-post sendt for å sjekke, så nå venter jeg bare på svar. Hvis jeg er überheldig får jeg da også vite hva slags sjokolade det er de benytter.. for det er desverre sjelden jeg er innom Drøbak, enda så søt den lille byen er.

 
2 kommentarer

Skrevet av den 03/12/2008 i Diverse, Spisesteder

 

Stikkord: ,

2 Svar til “Bibliotekbaren på Hotell Bristol, Oslo + da Paolo, Drøbak

  1. Sigrid

    03/12/2008 at 17:04

    Hmmm nå fikk jeg lyst på kakao!! Passer bra med snø ute og varme i peisen 🙂

     
  2. Lise

    04/12/2008 at 09:22

    Aaahh! Høres deilig ut!
    Sitter på jobb og venter på kaffen, ikke så ille det heller egentlig :)!

     

Legg igjen en kommentar

 
