RSS

«Catch-22» av Joseph Heller

07 Jan

catch22 Bok nr 2 i boksirkelen denne gangen var Catch-22.

Jeg fikk tips om at den norske oversettelsen ikke var av de beste, så jeg fikk like godt tak i en engelsk utgave fra 1995. Innledningen ved Malcolm Bradbury var lang og trist som et vondt år, men så snart jeg kom i gang med selve boka ble alt så mye bedre. ..en stund. Så begynte jeg å kjede meg.. og kjede meg litt mer.  Etter under 100 sider ga jeg opp, flippet litt videre, skumleste her og der, og leste slutten.

Denne boka var nok bare ikke for meg.

 
2 kommentarer

Skrevet av den 07/01/2009 i Bøker

 

Stikkord: , , ,

2 Svar til “«Catch-22» av Joseph Heller

  1. nala

    09/01/2009 at 11:08

    Hei Khi! 🙂
    Det er noe til deg i bloggen min, i dag. ❤

     
  2. Elin

    11/01/2009 at 15:11

    Du er nok ikke alene. Jeg har forsøkt å lese den to ganger på engelsk, og gitt opp etter ca 100 sider begge ganger. Nå er mitt eksemplar ei bookcrossingbok som reiser rundt i verden. 😉

     

Legg igjen en kommentar

 
