RSS

Filmen «Twilight»

16 Jan

twilight-filmFilmen ble litt tynn for meg. Sikkert en grei ungdomsfilm; Jeg hadde nok likt den en hel del bedre som 15-åring.

Generelt savnet jeg i grunnen bedre spill av hovedpersonene. De var slett ikke skrekkelige, men heller ikke utpreget gode..

Jeg vil se en sterkere Edward, med mer intensitet, som er mindre glatt og gir mer uttrykk for hans egentlige alder. Og jeg vil se en sterkere Bella, med flere ansiktsuttrykk og følelser. Hvor ble det av den tøffe jenta fra boka som f.eks fullstendig overtar ansvaret for huset til faren fra det øyeblikket hun flytter inn?

..Og måtte de kline fullt så mye sminke, spesielt lebestift, på Edward? På bildene/kinoplakaten var dessuten vampyr-hudfargen i sollys veldig mye bedre enn den var i filmen.. :-/

Ellers.. Tja.. Jeg likte fremstillingen av faren, Alice, Natalie og Jasper.  Jacob og skolekameratene til Bella virket ellers omtrent som i boka, så de var jeg i grunnen også fornøyd med fremstillingen av.

Skurkene overbeviste meg ikke helt, Emmet ble litt for.. tja.. noe.  Jeg måtte le da jeg så Carlisle første gang, men etter hvert funket han. Esme så vi lite til i grunnen.

Filmen fulgte stort sett boka syns jeg, men man kan selvfølgelig ikke få med alt. Som sagt en grei ungdomsfilm, men ikke en jeg ønsker å se flere ganger enn en. 😉

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 16/01/2009 i Diverse

 

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

 
