RSS

T-banen i rushtiden

01 Feb

T-banen mot Oslo sentrum mellom rundt halv 8 og 8 er rett og slett forferdelig. Den er definitivt overfylt og det råder en total mangel på oksygen og sitteplasser. Så der står jeg og svaier da, med badeball på magen, til enten noen går av og jeg tilfeldigvis rekker å kapre en plass, eller jeg blir uggen nok til at jeg er nødt til å samle meg nok sammen til å spørre folk i nærmeste sittegruppe om noen kan være så snille og la meg sitte før jeg går i dørken. ..og nei, det har fortsatt ikke skjedd at noen har tilbydt meg plass sånn helt av seg selv når jeg står der og bytter farge i ansiktet.

Hjemover i rushtiden er det litt mindre fullt, og littegrann mer oksygen, men direkte behagelig er det ikke likevel. Heldigvis har jeg kunnet stokke litt rundt på hverdagen fremover slik at jeg slipper ta banen før etter 08 resten av svangerskapet – så da er verden straks litt bedre. 🙂

Hvorfor fins det egentlig ikke sånne «La gamle/syke få sitte her»-skilt på t-banen når de fins på både buss og trikk? Da hadde jeg i det minste hatt et skilt å vise til, og følt meg litt mindre som en tosk de gangene jeg er nødt til å spørre om å få sitte..

 
6 kommentarer

Skrevet av den 01/02/2009 i Baby i magen, Diverse, Syk & sånt

 

Stikkord: ,

6 Svar til “T-banen i rushtiden

  1. nala

    01/02/2009 at 22:41

    Idioter!
    Jeg husker selv godt slutten av svangerskapet mitt, og at ingen ville reise seg for meg på banen. Jeg klarte nesten ikke gå, og det å stå oppreist og holde balansen var HELT utrolig jævlig. Med en gang det ble et sete ledig, løp noen og tok det, før jeg rakk det.
    Jeg reiser meg ALLTID dersom jeg ser gravide eller gamle mennesker.. Skulle bare mangle. Skulle derimot ønske at flere gjorde det.

    Du burde få sjekket blodtrykket ditt, snuppa. ❤ Håper alt er bra med deg!

     
  2. Syltegeek

    01/02/2009 at 22:42

    Ja, hvorfor er det ikke noe sånt? Og hvorfor er det så få som gir plass når det er en helt synlig grunn til å gjøre det?

     
  3. Khi

    02/02/2009 at 14:56

    Jeg ønsker meg en tegning til å printe på en T-skjorte:
    Tekst: «Hjelp hvalbestanden: La Keiko få sitte!»
    Bilde: En tydelig gravid keiko/hval-aktig sak som sitter på T-banen, kanskje smilende til hai’en som står ved siden av og tydelig har reist seg? 😀

    ..Og blodtrykket mitt er fint, heldigvis, det er bare noen deler av meg som syns at oksygen er en nødvendighet som bør tilføres jevnlig 😉

     
  4. Veronica

    02/02/2009 at 23:11

    Oslo, vøtt. Folk eier ikke manerer der nede. På en annen side er t-bane der tusen ganger billigere enn buss har blitt her oppe, og mye mer tidsmessig pålitelig. Man kan vel aldri få i pose og sekk, antar jeg.

     
  5. Elin

    10/02/2009 at 08:34

    De fantes før… De skiltene, altså.

    Det står forøvrig i sterk kontrast til da jeg tok bussen hjem i går. Jeg går normalt, men hadde handlet masse mat. Dette var klokken åtte på kvelden, siden jeg hadde hatt senvakt, og jeg var absolutt den eneste passasjeren. Sært.

     
  6. Mrs. Darcy

    14/02/2009 at 20:02

    Tragisk! Håper ellers at formen din er bra :)!
    Ha en utfordring til deg i bloggen min….

     

Legg igjen en kommentar

 
