RSS

«Swallowing Darkness» av Laurell K. Hamilton

12 Feb

swallowingdarknessJeg hadde egentlig gitt opp Merry-serien litt, men så snublet jeg over siste boka på Outland en dag jeg visste jeg skulle sitte en del og vente.. og fint var det. Denne boka hadde betydelig mer plot-fremgang enn de forrige i serien om en tronarving av Faerie, Meredith Gentry. Det skjedde noe, de kom videre. Det var ikke endeløs, detaljert, intim  beskrivelse av hennes liv med sine livvakter (og andre) som alle forsøkte å gjøre henne gravide slik at de kunne både sikre hennes kommende trone og selv bli hennes konge..

Merry er nå gravid med tvillinger, og hvert av barna har 3 fedre. En interessant genetisk tvist for å kunne beholde de viktigste mennene i Merrys liv, underbygget med gamle historier fra Faerie. Hennes fetter og rival om tronen er naturlig nok lite glad for denne nyheten, og det samme gjelder til en viss grad dronningen, hennes tante som nok ikke hadde ventet denne utviklingen. Merry bringer som alltid gammel magi til live igjen hos noen utvalgte karakterer, og som vanlig er ikke alle like glade for det.

Forfatteren hadde denne gang tatt noen grep som gjorde at handlingen skred fremover, hovedpersonen viste handlekraft og det ble ryddet opp i mange gamle plottlinjer.

Så.. jeg er fornøyd jeg. 🙂  Jeg gleder meg til neste bok, der jeg tror vi kommer til å finne Merry tilbake i L.A. med sitt detektivbyrå i steden for /i tillegg til å være innblandet i de evige intrigene fra alle hoffene i Faerie. 🙂

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 12/02/2009 i Bøker

 

Stikkord: , , , ,

Legg igjen en kommentar

 
