RSS

«Drømmehjerte» av Cecilia Samartin

16 Feb

droemmehjerte «Drømmehjerte» er en flott bok. Den er av et helt annet kaliber enn den forrige boken hennes – «Señor Peregrino«. Den forrige var god, men kjennes for meg mye «lettere» ut enn denne.

«Drømmehjerte» virker dypere, mer gjenomtenkt, bedre skrevet og selv om jeg syns den forrige var helt okay er jeg ikke i tvil om at denne er en jeg vil vurdere å lese flere ganger, i motsetning til den forrige. Boka er oversatt – eller kanskje jeg burde si gjendiktet? – av Kirsti Øvergaard.

Mesteparten av bokens handling finner sted på Cuba. Vi følger to kusiner, Nora og Alicia, som er bestevenner til Noras familie flykter til USA etter Castros revolusjon. Vi får et innblikk i Cubas utvikling og begge jentenes liv via fortellingen og brev mellom de to. Vi får både vakre og heslige beskrivelser av det Cuba som var og som de senere opplevde at det ble.

Denne anbefales.

 
2 kommentarer

Skrevet av den 16/02/2009 i Bøker

 

Stikkord: , ,

2 Svar til “«Drømmehjerte» av Cecilia Samartin

  1. sibre

    16/02/2009 at 21:51

    oi som du leser da! Jeg blir imponert 🙂

     
  2. Sigrid

    23/02/2009 at 20:04

    Nå har jeg lest denne også, virkelig flott bok!

     

Legg igjen en kommentar

 
