RSS

«Luftslottet som sprengtes» av Stieg Larsson

04 Mar

luftslott Med mange «mursteiner» sitter jeg igjen med følelsen av at noen burde gitt forfatteren en blyant/penn i stedenfor å la vedkommende utbrodere i det lange og brede på en pc.. men ikke så med han her. Denne boka er den siste i serien på tre, og jeg goflet den i meg i løpet av en helg. God bok!  Forfatteren skriver fengende, og selv om jeg etter hvert fikk en følelse av at ting nok ville endre bra var utfallet av det meste usikkert til svarene kom frem helt på slutten.

Vi følger Lisbeth Salander når hun igjen blir satt i søkelyset og diverse personer gjerne vil henne til livs. Mikael Blomkvist og de andre fra Millenium + gjengen fra sikkerhetsselskapet hun har jobbet i står henne fortsatt bi, og mye rart kommer for dagen.

I følge Dagbladet hadde forfatteren synopsis klart for hele 10 romaner i denne serien da han døde. Det er synd vi aldri vil få de 7 neste, men om ikke annet rodde han i land en pen triologi med disse bøkene.

 
4 kommentarer

Skrevet av den 04/03/2009 i Bøker

 

Stikkord: , ,

4 Svar til “«Luftslottet som sprengtes» av Stieg Larsson

  1. Adama

    05/03/2009 at 13:02

    Hmm, jeg liker spesielt godt Salanders håndtering av penger……
    Apropo mursteiner; leses nå: Ken Follett «Stormens tid2»
    Har sans for middelalderromaner.

     
  2. Khi

    05/03/2009 at 14:00

    Hum.. Han har jeg vel i grunnen aldri lest.
    Verdt et forsøk, jeg liker jo middelalder.. 🙂 *reservere* Takk for tips!

     
  3. knirk

    08/03/2009 at 17:26

    Hei. Lisbeth Salander er jo virkelig en dame å trekke fram i dag 8.mars. Hun er en favoritt i bøkenes verden!

     
  4. sibre

    09/03/2009 at 20:34

    jeg gleder meg veldig til filmen også jeg, han som skal spille Blomkvist tror jeg passer godt til rollen.

     

Legg igjen en kommentar

 
