RSS

«Life of Pi» av Yann Martell

11 Mar

life-of-pi Ny boksirkel-bok. Denne hadde jeg lest på norsk en gang for lenge siden, og kviet meg litt for å lese den igjen. Det eneste jeg husket av den var at den var litt rar, og at jeg ikke syns den var så veldig bra. Siden jeg ikke husket noe særlig syns jeg at jeg måtte starte i hvert fall, for å se om det var noe som trigget hukommelsen nok til at jeg kunne huske hva i all verden den havnet om, sånn utover et eller annet med en øy, en båt og en tiger, og at ting aldri var helt som de så ut som.

Etter hvert som jeg leste den på nytt ringte det jo en og annen bjelle som sa at joda, dette husket jeg egentlig. Historien om hvordan Pi endte opp med kallenavnet sitt, hvordan livet i dyrehagen var, Richard Parkers oppførsel i båten, den mystiske øya..

Jeg likte boka, og for å ha lest den ferdig sist gang må jeg ha syntes den var okay da også.. litt snodig at jeg da skulle ha en relativt seiglivet motvilje mot å lese den igjen når jeg husket såpass lite? Jaja, nå er den i hvert fall lest på nytt, på engelsk, og joda, boka er god den. Den siste historien som Pi forteller i boka, der han enten finner på noe eller forteller den egentlige historien, er egnet til å skape forvirring, og det er vel sikkert meningen også..

 
1 kommentar

Skrevet av den 11/03/2009 i Bøker

 

Stikkord: , ,

Ett svar til “«Life of Pi» av Yann Martell

  1. knirk

    12/03/2009 at 13:53

    Jeg likte denne! Det husker jeg.

     

Legg igjen en kommentar

 
