RSS

«The Island» av Victoria Hislop

22 Jun

theisland
Nå har jeg endelig kommet i gang med å lese denne igjen. Jeg leste de første 10-15 sidene da jeg lånte boka på biblioteket for en del måneder siden, men siden jeg også holdt på å lese en hel del andre bøker akkurat da, ble denne nedprioritert, og så måtte boka leveres.. Jeg snublet imidlertid over den på salg på «ARK pocket», og siden de første sidene hadde virket lovende tok jeg like godt og kjøpte den.

(«Feilen» med populære bøker er at det alltid er venteliste på dem på biblioteket, og at når de så kommer er det gjerne 4 av dem på en gang. Når da et par av dem er mursteiner er det ikke så lett å bli ferdig med alle før de må leveres igjen. Jeg ønsker meg en knapp på bibliotek-siden som sier noe ala «La meg ramle 3 hakk ned på ventelista på denne boka».)

Men uansett, denne boka er en av boksirkelbøkene denne runden. Den andre er «Mengele Zoo».

Boka handler om kvinnen Alexis Fielding som ønsker å finne ut mer om sin mors fortid. Moren har ikke ønsket å snakke om sin historie, men gir sitt samtykke til at Alexis kan besøke en gammel venninne av henne når hun drar til Kreta på tur med sin kjæreste.

Vi får høre historien om familien hennes, og også en del om andre spedalske som ble sendt til øya Spinnalonga.

Personene er malt i litt vel svart-hvitt, men det er en underholdende bok.  Grei sommerlektyre.

 
5 kommentarer

Skrevet av den 22/06/2009 i Bøker

 

Stikkord: , ,

5 Svar til “«The Island» av Victoria Hislop

  1. Eva

    22/04/2009 at 15:08

    Skal bli spennende å høre hva du syns om boka!
    Jeg slukte både denne og Mengele Zoo før påske 🙂

     
  2. knirk

    23/04/2009 at 18:24

    Hei – det blir spennende. Har akkurat fått denne anbefalt selv.

     
  3. Stine

    27/04/2009 at 20:35

    Denne står på leselista mi og jeg regner med å få lest den til sommeren 🙂 Blir spennende å høre hva du synes om den.

     
  4. Sigrid

    03/05/2009 at 16:54

    Jeg har nettopp lest Mengele Zoo – den var veldig bra!

     
  5. leselykke

    12/06/2009 at 10:45

    Jeg ble ferdig idag og har publisert mitt innlegg om boken! Skal bli spennende å diskutere den med dere.

     

Legg igjen en kommentar

 
