RSS

Lesebrett aka eBook-reader

28 okt

Jeg fablet litt om å kjøpe Amazon sin utgave av eBook-reader når de nylig slapp sin internasjonale utgave av Kindle. Jeg har en tendens til å handle bøkene mine hos dem uansett, så hvorfor ikke, tenkte jeg.

Jeg fikk imens tilbud av en venn om å teste Sony sin PRS-505 for å se hvordan jeg likte den.

Så langt.. tja..

Den er søt.. kul.. Dings med stor D.. praktisk.. lett.. hendig..  men.. hum.. Den har 3 skriftstørrelser. Small som er for liten, men som hadde gitt meg passe mengde tekst på skjermen, large som er altfor stor og medium som er passe størrelse, men som egentlig gir meg mindre tekst enn jeg ønsker meg på skjermen. Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å bla om?

Menyene funker greit.
Bokmerkefunksjonen er kjekk.
Jeg liker at den husker hvor jeg er i alle bøkene, slik at hvis jeg leser 3 samtidig kan jeg trykke på rett bok og den starter der jeg var sist i den boka.
Den er passe tung.
Jeg kan holde den som ei bok så lenge jeg beholder omslaget på.
Jeg kan drasse med meg masssse bøker uten å måtte bære dem.
Den tar PDF uten problemer (muligens i motsetning til Kindle?)

Men:
Jeg ønsker meg større skjerm uten at dingsen er større.
Jeg ønsker meg innebygd lys som kan vippes frem/skrus på, selv om det tar litt mer batteri da.
..og egentlig vil jeg nok at den er støt og vannsikker så jeg slipper å være redd for å ødelegge den. 🙂

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 28/10/2009 i Bøker

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

 
