RSS

«Varsleren» av Karin Fossum

16 Nov

Ny Konrad Sejer-krim. Jeg syns det var en grei krimbok uten for lettvinte løsninger. Innmari lettlest var den også – tror jeg brukte maksimum 3 timer. Jeg vet ikke om det egentlig er et ord, men jeg vil kalle den en hverdagskrim.  (Avisene finner stadig på nye ordkombinasjoner, så jeg kan vel også sette sammen ting?)

Jeg syns forfatteren gir et godt innblikk i tankene til både de som opplever ugjerninger og de som begår dem.  Det kunne kanskje være en god bok å sette ungdomsskoleelever til å lese. Den kan gi et lite innblikk i hvordan såkalte guttestreker kan innvirke på andre menneskers liv, og at slike streker kan få uante konsekvenser for en selv og andre.

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 16/11/2009 i Bøker

 

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

 
