RSS

Snart jul

22 Dec

Det nærmer seg juleaften. Ute snør det, og i går var jeg ute på tur i skogen med en gjeng og feiret solsnu. Inne er det ikke riktig ferdig enda, men ikke så mye som MÅ gjøres – utover å pynte juletreet da.

Julekakebakingen er kuttet ned til pepperkaker og engelsk fruktkake. Pepperkakebakingen ble fikset sammen med 4-åringen mens  «Jul i skomakergata» og «Jul i Blåfjell» ble spilt så det ljomet i veggene; Da kommer julefølelsen snikende. 😀

I morgen er det tid for de siste småfebrilske innkjøpene siden matbutikkene er stengt i helgen, og jeg ikke gidder bruke juleaften på slikt. Det meste er i hus, men noe er det alltids å huske. Nok bleier til minstesnuppa på 8 måneder er for eksempel veldig kjekt å ha. Litt snop bør vel også i hus for å ikke skuffe 4-åringen.

Gleder meg til «3 nøtter til Askepott» surrende i bakgrunnen, mens jeg leser urørte julehefter. Det ble ikke så mange i år: «Pondus», «Nemi», «Kollektivet» og «Carl Barks jul». Jeg kunne jo fulgt opp fatterns tradisjon med å prøve å få tak i flest mulig (Hei pappa!), men de likner jo en del på hverandre etter hvert som årgangene går, i hvert fall når det gjelder gamle klassikere som «Blondie», «Snøfte Smith», «Knoll og Tott», «Billy», «Hårek» og så videre.  Kanskje jeg skulle kjøpe dem også en eller annen jul og så bare ta de frem hvert år etter det?  Vi får se. 🙂

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 22/12/2009 i Diverse, Meg

 

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

 
