RSS

«Beyond the Pale» av Mark Anthony

29 Dec

Første bok i serien «The last rune». Jeg fikk den anbefalt her faktisk, som kommentar til lista mi over yndlingsbøker. Kjekt med gode tips – og den her var definitivt et godt tips. Jeg er dog redd det blir et litt dyrt tips, for nå må jeg nesten kjøpe resten av serien etter hvert.. 😮

Stemningen i boka minner meg litt om TV-serien Carnivale, som jeg forøvrig syns var meget bra! Skrivestilen minner meg forøvrig også iblant om både Tolkien og Robert Jordan.

I starten av boka følger vi Grace og Travis som hver på sin kant i Colorado har noen underlige opplevelser. Etter hvert hopper vi over fra urban fantasy til standard fantsy og vi følger de to videre i en annen verden, Eldh. En ond kult er ute etter å slippe sin übermektige hersker løs fra sitt runebundne fengsel, og de to blir blandet inn i kampen for å hindre dette. Travis lengter hjem, mens Grace finner seg stadig mer til rette ved hoffet i kongeriket hun havnet i. Begge finner både nye venner og evner underveis, men også skremmende fiender.

Jeg må kjøpe neste bok snart  ..men helst ikke før jeg har fått lest de jeg skal ha ferdig til lesesirkelen i midten av januar..  Forfatteren skriver for godt til det! 🙂

 
2 kommentarer

Skrevet av den 29/12/2009 i Bøker

 

Stikkord: , , ,

2 Svar til “«Beyond the Pale» av Mark Anthony

  1. Ladybug

    29/12/2009 at 18:15

    Høres bra ut, jeg noterer meg tittelen. Stusset først da jeg så overskriften, lurte på om sangeren Mark Anthony hadde skrevet en selvbiografi 😉

     
  2. HavHeksa

    01/01/2010 at 21:30

    Artig 🙂 Og så fin beskrivelse du har laget til den.

     

Legg igjen en kommentar

 
