RSS

Barnetid og barnefri

11 Mar

..og så suste tiden litt av gårde for meg igjen.

Hva skjer for tiden da? *tenke*

Jeg er tilbake på jobb i (nesten) fulltid igjen mens min kjære er ute i permisjon i 2 måneder. Jeg er dypt og inderlig glad i den timen ammefri jeg har hver dag. 08-15 eller 09-16 er veldig mye mindre stressende enn 08-16. Nå får jeg sett snuppelita en time mer om dagen, og prosentvis utgjør det ganske så mye siden hun vil i seng mellom halv sju og sju, og jeg er hjemme fra jobb først litt over fem.

Størstesnuppa er blitt en ganske korthåret frøken etter at hun hadde et lite *kremt* arbeidsuhell med saksa her forrige helg. I går ble det frisørtime, og hun er (selvsagt) fortsatt riktig så skjønn.

Minstesnuppa har begynt å reise seg og stabbe litt bortover mens hun holder seg i bordet. Hun har i grunnen plutselig gått over fra å være baby til å bli småbarn. Det gikk skummelt fort!

Vi hadde et barnefritt døgn her for en stund siden forresten. Hvis noen besteforeldre/onkler/tanter/søsken lurer på hva de skal gi barneforeldre i jule-/bursdagsgave er det vi fikk et glitrende forslag: Gavekort på barnevakt – inkludert natt/neste formiddag! 🙂 Da får foreldrene litt tid til å være bare kjærester, gjøre noe sammen og å sove ut (ikke minst). Om ønsket kan man jo eventuelt legge ved gavekort på konsert-/teater-/kinobilletter eller liknende, men det viktigste er egentlig tiden de to får alene sammen.  <3.

 
1 kommentar

Skrevet av den 11/03/2010 i Barn, Meg

 

Stikkord: ,

Ett svar til “Barnetid og barnefri

  1. Lilith

    13/03/2010 at 16:55

    Jøss, tenk at lillesnuppa allerede er oppe og stabber. Her i huset holdes det litt igjen, det er jo så skummelt langt ned til gulvet, så man må være forsiktig må vite 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
