RSS

«Song for Eirabu – Slaget på Vigrid» av Kristine Tofte

11 Mar

Stort sett en god fantasybok. Den var skrevet på nynorsk, men underholdende nok til at det ikke gjorde meg noe. Jeg vet at mange liker å lese nynorsk, men jeg er i utgangspunktet ikke så veldig positivt innstilt til det – med unntak av dikt kanskje?

Boka minte meg forresten litt om ungdomsfantasy-bøkene om «Skammarens dotter» av Lene Kaaberbøl, som også er gitt ut på nynorsk, og muligens hakket bedre?

Jeg likte den veldig godt helt til jeg var ca 3/4 ut i boka. Derfra og nesten til slutten syns jeg den var halvgodt og litt forvirrende skrevet.. :-/

Leser nok neste i serien når den kommer – for å få vite fortsettelsen. 🙂

 
1 kommentar

Skrevet av den 11/03/2010 i Bøker

 

Stikkord: , , , ,

Ett svar til “«Song for Eirabu – Slaget på Vigrid» av Kristine Tofte

  1. Ladybug

    06/06/2010 at 21:22

    Jeg hadde ikke lest nynorsk siden vi ble tvunget til det på ungdomsskolen da jeg plukket opp Song for Eirabu. Likte den utrolig godt og følte vel at nynorsken passet perfekt til historien 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
