RSS

Kindle <3

20 sep

Jeg har fått Kindle 3!

Jeg digger den fordi:

  • Samles! Hent ned første kapittel av alle bøker jeg lurer på om jeg skal kjøpe eller ei. Jeg slipper bomkjøp, men kan finne skummelt mange nye bøker jeg har lyst til å lese mer av..
  • Utvalg av skriftstørrelser!  I motsetning til den gamle jeg prøvde fra Sony har den mange skriftstørrelser og jeg finner en som er passe stor, samtidig som den gir meg nok ord på siden til at jeg ikke kjeder meg fordi jeg må klikke for å bytte side hele tiden.
  • Hvilket får meg over på bla-funksjonen – Den er kjapp. Ingen ventetid for å komme til neste side = vidunderlig.
  • God å lese på.
  • Jeg kan ha med masse bøker uten å bære mer enn den lille dingsen.
  • I det brune læromslaget jeg har på ser den ut som en kalenderbok. God å holde i, og beskytter den når det er igjen.
  • Morsomt, men neppe noe jeg kommer til å bruke noe særlig: «Text to speach». Slår man den på leser dingsen høyt for deg. Det blir riktignok en helt annen opplevelse med ei skikkelig lydbok, men læll..

Noen små minus:

  • Litt treg i oppstart når den har vært av i noen timer.
  • Jeg er relativt sikker på at en av bøkene jeg nå leser egentlig bare skulle komme som «Sample» først.. men jeg KAN ha trykket feil og kommet borti «Buy». (En-klikks kjøp er kjekt, men litt farlig?.. men skjer det feil kan man visst bare maile, så fikser de det.)
  • Jeg må huske å trykke «Home» for å komme tilbake til oversikten før jeg slår den av. Hvis ikke glemte den hvor jeg var i boka, men gikk dit jeg var sist gang jeg brukte «Home»-knappen i steden for.
  • Den eksperimentelle delen er definitivt akkurat det. Den er _ikke_ å anbefale til å se på nettsider med.

Første boka mi ble en samleutgave som heter «The very best of Charles de Lint», og den andre ble «Black magic sanction» av Kim Harrison. Siden den første er noveller som er spredt over mange karakterer og skrevet i ulike tidsperioder av forfatterskapet har jeg blitt sittende mest med den siste foreløbig. Bokanmeldelse av begge kommer nok snart. 🙂

Edit: Jeg må ikke lenger klikke «Home» for at den skal huske stedet jeg var i. Kanskje den bare trengte litt innkjøring? 🙂

 
3 kommentarer

Skrevet av den 20/09/2010 i Bøker, Meg

 

Stikkord: ,

3 Svar til “Kindle <3

  1. Ladybug

    20/09/2010 at 17:16

    Jeg kjøpte meg Kindle 2 i sommer, litt surt var det at de annonserte at Kindle 3 kom bare dager etter på men.. Uansett er jeg veldig fornøyd med Kindlen min.

    Jeg har vel ikke slått av min Kindle mer enn én gang siden 17-18. juli og den er enda ikke tom for batteri. Den har fått noe strøm ved enkelte anledninger da, de gangene jeg har lagt inn nye titler via pc’n.

    Så rart at du må gå på «Home» for at den skal huske hvor du var i boken, slik er ikke min.

     
  2. Ladybug

    20/09/2010 at 17:17

    Jeg glemte jo å si gratulerer så mye med Kindle 3 🙂

     
  3. Khi

    20/09/2010 at 20:52

    Hvis jeg lar den gå i dvalemodus av seg selv husker den det, men hvis jeg bruker av/på-knappen gjør den det ikke.. :S

     

Legg igjen en kommentar

 
