RSS

«Black magic sanction» av Kim Harrison

28 sep

Første boka jeg ble ferdig med på Kindle ble denne. Charles de Lint sine noveller nyter jeg mer som sukkertøy – en av gangen sånn innimellom.

Denne boka er bok nummer 8 i serien om Rachel Morgan. Rachel er en hvit heks – mener hun. Andre stempler henne som svart heks, eventuelt en demon, og Rachel bruker det meste av denne boka på å prøve å komme seg av en svarteliste fra en hekseorganisasjon. Underveis klarer hun å snuble med begge beina inn i stadig verre problemer, men som vanlig henter hun seg inn på et vis etter hvert. Eller.. på en måte da. Auraen hennes blir vel ikke bedre med tiden kan man si, og en hver gang hun på uheldig vis ender opp med å være del av en forbannelse (svart magi) i steden for en forhekselse (hvit magi) får den et nytt lag av smuss. Oops.. Med på laget er som vanlig vampyren Ivy og den lille feen Jenks. I tillegg spiller spøkelset(?) Pierce en stadig mer fremtredende rolle i Rachels liv.

Harrison skriver fortsatt lettlest og godt, og jeg gleder meg til neste bok i serien.

 
2 kommentarer

Skrevet av den 28/09/2010 i Bøker

 

Stikkord: , , , , , , ,

2 Svar til “«Black magic sanction» av Kim Harrison

  1. Ladybug

    29/09/2010 at 11:38

    Jeg har ikke lest denne serien men det høres ut som om det kan være noe for meg 🙂

     
  2. Khi

    29/09/2010 at 12:38

    «Dead Witch Walking» er den første i serien. Kos deg! 🙂

    Her er forresten en oversikt over det hun har skrevet: http://www.fantasticfiction.co.uk/h/kim-harrison/

    Jeg har nettopp begynt med første i serien om Madison Avery, men den ble litt for tydelig ungdomsbok til at jeg falt helt. 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
