RSS

Musikal: «Next to Normal»

28 Sep

På lørdag var «svigers» barnevakt, og jeg og min kjære var på musikalen «Next to Normal» på Det norske teateret. De strålende kritikkene stykket har fått kan jeg bare si meg enig i. «Brutalt god» er en karakteristikk jeg kan nikke gjenkjennende til.

Sangene var ikke sånn at jeg vil sette meg ned å høre på de hjemme, men de fungerte utrolig bra for å sette stemninger i stykket og få frem følelser og undertoner i det som skjedde.

Jeg vil si stykket handlet om å miste, eller det å være redd for å miste, i tillegg til det å skulle leve med et familiemedlem med en psykisk lidelse.

Jeg kunne i grunnen tenke meg å se den en gang til, for å få med meg flere nyanser, og se det jeg ikke skjønte før vendepunktet ved bursdagskaken..

Anbefales!

..forøvrig syns jeg det kjennes rart å skrive musikal i stedet for musical, men ordboka sier det er det som er korrekt.. :-S

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 28/09/2010 i Diverse

 

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

 
