RSS

Vroom? :-/

30 Sep

Etter middag i går skulle jeg ut og helle kondensfjerner i bensinen på motorsykkelen min for å se om den ble snillere av det..  I forigårs hadde jeg nemlig tenkt å kjøre mc til jobb, men den frøs og nektet å starte.
Det var en del bensin igjen på tanken, men det ble muligens litt mye kondensfjerner i forhold, så jeg labbet bort til bensinstasjonen og fylte kanna med 5 liter ekstra for å få passe blanding.

Direkte-innsprøyting av bensinen til motor-muligheten ble vridd inn, og choken satt på. Hjalp det? Nei. *sukk* Den nektet fortsatt å starte.
Velvel, etter diverse start-forsøk med og uten innsprøyting og chok ble det lite strøm igjen etter hvert. Da må batteriet skrus ut og settes til lading. Greit nok, vanligvis. Batteriet pleier jeg skru ut selv hver vinter før sykkelen settes på lagring, og etter noen årlige mumle&knote-sesjoner gikk dette greit (med litt hjelp fra boka iblant).

Etter litt frustrasjon og leting fikk jeg hjelp og verktøyposen og laderen ble lokalisert. Det samme ble en drill til hjelp for å få opp skruer etter at verkstedet hadde festet dem tidligere i år.

Setet kom av, sidegreiene der det står «Savage» kom seg pent ned på bakken de også, men så..  Batteriet er bak en liten blank verktøyboks på sykkelen og holdes fast av tre skruer. To gikk fint. Den siste satt veldig fast, og var samtidig litt utglidende i sporene sine.. så jeg prøvde drillen med stjernejern-greie skrudd i.

Hjalp det? Nei! Ødela den i stedet gjengene på skruen enda mer..? :-S

Fikk jeg av den @!£$@€ skruen med litt forsiktige voldelige fremstøt med diverse skrujern? Nei! Fikk jeg den løs med tang eller skiftenøkkel? Nei! Argh!
Så nå står den stakkars sykkelen min halvnaken og fryser i garasjen, og jeg er muggen. Jeg ville klare selv, men.. Jeg får se om jeg får litt hjelp en av dagene med å få ut den dumme skruen, så jeg får ladet batteriet og kanskje fått noen småturer i høst likevel. :-S

 
1 kommentar

Skrevet av den 30/09/2010 i Diverse, Meg

 

Stikkord: , ,

Ett svar til “Vroom? :-/

  1. Khi

    04/10/2010 at 13:34

    Den slemme skruen kom ut ved hjelp min kjære og et slagjern fra morfar, så nå står batteriet til lading! ..og forøvrig ønsker jeg meg et slagjern til jul! 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
