RSS

Nye briller på vei

24 Jan


Øynene mine endret seg visst (igjen) etter at jeg fikk mitt andre barn – så nå var det på tide med nye briller. En ny runde hos Specsavers gjorde at jeg ble stående igjen med disse to.

Selve brilleinfatningene er forsåvidt ikke så dyre, og den ene får man med på kjøpet.  Men så kommer  det som anbefales de som trenger så sterke glass som meg: «Ekstra tynne og lette glass, inkludert refleksfri overflate og ripebeskyttelse». Jeg spanderte det på det øverste paret som jeg likte best, og som hadde tynnest innfatning – uten det stikker de så innmari mye ut over kantene, og det ser ikke spesielt bra ut..

Bonusparet fikk kun ripebeskyttelse, og det var bare fordi jeg lot det være på bonusparet sist gang – med dårlig resultat.

Urghle. Menmen – Se må jeg jo?

 
5 kommentarer

Skrevet av den 24/01/2011 i Meg, Shopping

 

Stikkord:

5 Svar til “Nye briller på vei

  1. ardaiel

    24/01/2011 at 17:02

    Kjøpte nye i fjor og bonusparet mitt var briller med farget glass slik at jeg har solbriller med styrke ❤ De er vanlige glass som bare har sånn overflatebehandling mens hverdagsbrillene har sånn ekstra tynt glass. Er da vi skulle hatt en del tusenlapper og stabilt syn sånn at vi kunne operert øynene og sluppet det brilletullet, ikke sant? 😀

     
  2. Khi

    25/01/2011 at 11:58

    Pokker, hvorfor tenkte jeg ikke på å be om solbrillevariant! :-S

    Jeg hadde spart opp en haug penger for å ta laseroperasjon for rundt 5 år siden, men jeg hadde for tynne hornhinner til at de anbefalte operasjon.. De sa noe i retning av at det jo var en vag mulighet for at ting kunne gå galt, og i tillegg kunne de bare ta litt pga de hornhinnene mine, så jeg ville sannsynligvis trenge briller/linser etterpå uansett, bare svakere! ..så da ble det motorsykkel-lappen i steden for 😀

     
  3. ardaiel

    27/01/2011 at 01:10

    Nå utvikler jo lasikteknologien seg konstant så du skal ikke se bort fra at det går an å fikse på øyne nå. Fem år i den teknologiske verden er jo faktisk lang tid. Fikk du den beskjed fra optiker eller øyelege forresten? Min erfaring er at optikere gjør alt for å unngå at man tar sånne operasjoner for da blir de jo fri for kunder.

     
  4. Jan Nordic

    09/05/2011 at 16:29

    Synsam butikkene er preget av et stort utvalg av brilleinnfatninger, brilleglass, kontaktlinser og solbriller. Man vil finne alt innen synshjelpemidler, gode garantiordninger og ikke minst også en sterk faglig kompetanse. Synsam skal være den ledende aktøren innen utvalg av design- og merkevarer for optiker markedet.

     
  5. Khi/Ingunn

    09/05/2011 at 21:00

    Mjoa, kanskje det? ..men hjelper ikke det når de koster det dobbelte. Er veldig fornøyd med Specsavers jeg. 😉

     

Legg igjen en kommentar

 
