RSS

Bringebærkonfekt

25 jan

Forrige uke var jeg utrolig fysen på noe godt, og etter en kikk i skapet endte jeg opp med å mekke konfekt:

  • 1 plate sukkerfri mørk sjokolade
  • 2 toppede store teskjeer med Cocosa (den med kokos-smak)
  • 2 never hakkede paranøtter+litt hasselnøtter
  • Bittelitt salt
  • 1 neve frosne bringebær

Først smeltet jeg Cocosa’en. Deretter haddejeg  oppi sjokoladen og smeltet den også.

Mens sjokoladen smeltet hakket jeg nøttene, og hadde oppi de og littegrann salt (ca en knivsodd) når sjokoladen var flytende. Til slutt hadde jeg i en neve frosne bringebær.

Lokket til en kakeboks ble dekket med en brødpose, siden jeg litt for sent fant ut at jeg var fri for bakepapir. Deretter ble blandingen helt oppi, smørt utover, og så satt i kjøleskapet. På grunn av de kalde bærene stivnet greia kjapt, og kunne så kuttes opp i passende biter.

Oppbevares i kjøleskapet, og er (i teorien) holdbar i en ukes tid tenker jeg. Hvis du ikke er glad i smaken av kokos kan sikkert den andre varianten av Cocosa eller tilsvarende kokosolje benyttes.

Nammis!

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 25/01/2011 i Oppskrifter

 

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..