RSS

«Last night in Twisted River» av John Irving

28 Jan

Dette var en god, men laaaaaaaang bok. Jeg leste den på Kindle, men jeg ser for meg at papirutgaven må veie like mye som et par mursteiner? Jeg begynte å lese denne i november omtrent, og syns jeg aldri ble ferdig. Historien er god den, men det går litt sakte frem..

Vi følger den italienske kokken Dominic og hans sønn Daniel. Etter et uhell med dødelig utgang må de forlate stedet, og er deretter på rømmen fra en alkoholisert politimann i mange tiår. Vi følger dem og kokkens venn Ketchum gjennom mange år. Vi får også etter hvert høre om kjærlighetstriangelet Dominic – Dannys mor – Ketchum.

Senere følger vi hverdagsliv og kjærlighetsliv for alle de tre mennene, alltid med politimannen Carl i skyggen av tilværelsen.

God historie.

 
3 kommentarer

Skrevet av den 28/01/2011 i Bøker

 

Stikkord: , ,

3 Svar til “«Last night in Twisted River» av John Irving

  1. fjord

    30/01/2011 at 19:11

    Ja, papirutgaven er en murstein. 🙂

    Jeg synes som deg at det tok altfor lang tid før den virkelig tok tak, og jeg ble nok skuffet over den. Irving har skrevet mye som er mye bedre.

     
  2. Ragnhild

    11/03/2013 at 21:41

    Går det an å skrive her – så lenge etterpå? Hyggelig blogg foresten – faktisk veldig hyggelig – med bokomtale i tillegg til lav-karbo etc.

    Jeg har lånt den «mursteinen» (likte den betegnelsen)på biblioteket. Har kommet meg 100 sider fram av ca. 600 sider. Foranledningen var Irvings «en bønn for Owen Meany» – har du ikke lest den .. så må du – Jeg visste ikke at der fantes slike historiefortellere som John Irving – jeg lo og jeg strigrein – anbefales. I etterkant trålet jeg Fretex og sikret med 2 andre «pocket»-bøker av ham.

    Mvh.

     
  3. Khi

    12/03/2013 at 11:22

    Gjør absolutt ingenting om det er lenge etterpå.
    Jeg leste Owen-boka da jeg jobbet i Trondheim for ca 100 år siden, eller 8 er det vel sett fra en mer kalender-basert virkelighet. :->

    Takk for ros! 😀

     

Legg igjen en kommentar

 
