RSS

«Doktor Dahlqvists kokebok» av Annika Dahlqvist

08 feb

Grei bok om LCHF (low carb hig fat)-kosthold.

Ikke så mange oppskrifter der jeg tenkte DEN må jeg prøve – med noen unntak som «Kylling med geitost og bacon» (s. 84) og siderettene «Spinat med fetaost» (s. 120) og «Tabbouleh» (s. 122).

Oppskriftene virker generelt enkle og greie uten for mye dilldall.   Oppskriftdelen er forøvrig delt inn i bolker for frokost, hovedmåltid, tilbehør og desserter. Alle oppskriftene inneholder info om prosentfordelingen mellom fett, protein og karbohydrater.

På slutten kommer det en del ukemenyforslag som sikkert er praktisk for de som strever med å komme i gang. For nybegynnere er nok også de første 70 sidene med bakgrunnen for boken/kostholdet en nyttig del.

 
1 kommentar

Skrevet av den 08/02/2011 i Bøker, Lavkarbo

 

Stikkord: , , ,

Ett svar til “«Doktor Dahlqvists kokebok» av Annika Dahlqvist

  1. Nina

    08/02/2011 at 20:51

    Vet du at jeg bodde med datteren hennes i Parkveien? Min personlige favoritt, som jeg ikke vet om står i boka, er å koke brokkoli, slå av vannet, helle over fløte, drysse på med røkelaks eller hva annet man finner på, og ferdig!!

     

Legg igjen en kommentar

 
