RSS

Frokostrundstykker..uhm.. nei.. briks?

15 feb

Jeg forsøkte å følge oppskriften.. ..men noe ble definitivt feil.
Originaloppskriften sa:

  • 4 egg
  • 150 g  smøreost naturell

Moses sammen med stavmikser.

  • 2 ss fiberhusk

Blandes i, og la stå 5 minutter.

  • 20 gram kruskakli eller sukkerroe

Rør inn med stavmikser.

Ha til slutt i:

  • 20 g linfrø
  • 20 g sesamfrø

Dette skulle kunne rulles til boller (riktignok klisne sådanne) . Hos meg ble det veldig mye mer flytende som bildet til siden her viser. Ingen fare for å kunne rulle dette til noe som helst – med eller uten olje på hendene. 😀

Det eneste jeg gjorde annerledes var å doble oppskriften + legge til 20 g solsikkefrø og 1/2 ts seltin.

De smakte greit uansett, men de smakte kanskje litt kjedelig. Som underlag for høye rekesmørbrød fungerer de ypperlig!  Neste gang tror jeg at jeg skal forsøke solsikkebrød i steden for.

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 15/02/2011 i Lavkarbo, Oppskrifter

 

Legg igjen en kommentar

 
