RSS

15 bøker

16 Feb

Denne utfordringen fant jeg blant annet på Anitas bokblogg:

“Don’t take too long to think about it. Fifteen books you’ve read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes. Tag 15 friends, including me because I’m interested in seeing what books my friends came up with.”

  • Newford-bøkene til Charles de Lint. En klar favoritt blant fantasy-forfatterne.
  • «Lyden av leselykke» av Anne Fadiman. Morsom.
  • «Alkymisten» av Paulo Coelho.  Anbefales bare å lese en gang.. Ble kjempeskuffet andre gang. Første gang fikk jeg bare med meg det om å skrive sin egen historie og jobbe for å nå drømmene sine.. og skjønte overhodet ikke hvor alt maset om gud dukket opp fra når jeg leste den andre gang!
  • Mammas kjempegamle eventyrbok med innlimte illustrasjonsbilder i.
  • «Hobbiten» av J.R.R Tolkien. My preciousssss!
  • «Lille skrekk»  av Mette Cecilie Newth. Barnebok om å ikke dømme etter utseendet.
  • «Milly molly mandy» av  Joyce Lankester Brisley. Koselig barnebok.
  • «Julias reise» av Bente Lohne, Ungdomsbok. Den første i en serie på 4.
  • «Skammarens dotter» av Lene Kaaberbøl. Også en ungdomsbok. Den eneste på nynorsk på lista mi.
  • «Den mørke materien«-triologien til Philip Pullman.
  • «Momo, eller kampen om tiden» av Michael Ende. Fantastisk bok for unge og voksne.
  • «Aller kjæreste søster» av Astrid Lindgren. Vakker barnebok. Hun har mange fler jeg elsker.
  • «Tom og lykkeguden» av Eleanor F. Lattimore.  En knallblå barnebok med handling fra Kina.
  • «Guilty pleasures» om vampyrjegeren Anita Blake, av Laurell K. Hamilton. (De første 6-7 i serien er gode.)
  • «Pondus – første omgang» av Frode Øverli .. og alle de andre i Pondus-serien, fordi de får meg til å le.

Det ble visst mange barne- og ungdomsbøker på lista mi. Jeg gleder meg til å lese dem høyt for døtrene mine i årene som kommer. Taggingen tror jeg at jeg dropper denne gangen, men jeg håper å finne flere lister rundt omkring likevel! 🙂

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 16/02/2011 i Bøker

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

 
