RSS

Nye mc-klær!

11 mai

I helga var jeg på mctur til Nordby-senteret som har en passe stor butikk med mc-klær. Målet var nye mcklær siden de jeg har er altfor store og ganske så slitte etter 6 års bruk.

Jakten var vellykket, til tross for noen små motorstopp på veien. Av ukjent grunn slakket sykkelen min plutselig farten til null, sa *pang* høyt og tydelig noen ganger (ifølge en kompis kom det også ildsprut ut av eksosanlegget) og stoppet. Direkte ufint av min kjære, gamle sykkel! Heldigvis startet den etter en stund igjen.. ..alle tre gangene.. =:-o

Uansett: I skapet har nå jeg hengende:

Lekker, innsvinget skinnjakke fra Hallvarson, enkle skinnbukser fra Jofama med løse knebeskyttere man snører på først, en dings til å feste i beltet for å kunne sette buksene sammen med jakken ved hjelp av glidelås og et par tynne skinnhansker.

Størrelser er rare ting. Jeg er veldig fornøyd med å ha gått ned 2-3 buksestørrelser, men her måtte jeg gå opp 1-2 størrelser igjen for å finne mcbukser som passet. Man skal riktignok kunne ha en tynn bukse under, men likevel! Ekspeditøren i kassa sa det var normalt å måtte gå opp noen størrelser i mcklær, men det var litt irriterende uansett. Hvorfor lager de størrelser som ikke korresponderer med «vanlige» størrelser? (Okay, man kan alltids spørre for eksempel H&M om det samme, men uansett..)

Å finne bukser som funket sammen med jakka var en historie for seg selv.. Alle bukseprodusentene gikk tydeligvis ut fra at man skulle være rundt 1.80 høy, så knebeskytterne havnet et godt stykke ned på leggene mine, og man skal helst ikke ha noe særlig hofter heller. Noen av knebeskytterne var flyttbare, men ingen(!) så flyttbare at de faktisk endte opp på knærne mine. 1.63 er da ikke unormalt kort for en kvinne? *humpf»*

Heldigvis hadde de noen enkle skinnbukser som man kunne bruke løse knebeskyttere under. De satt i tillegg veldig mye bedre enn de andre jeg hadde prøvd tidligere. (Hvorav noen forøvrig hadde glidelås nederst på ene buksebenet.. Hvor kjekt er DET når man må klippe av en hel del for å få rett lengde?)

Alt i alt en fin tur, og kjekt å komme hjem i nye kjøreklær og med sideveskene fulle av roastbiff, brie, bacon, cava og mørk sjokolade! 😀

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 11/05/2011 i Diverse, Meg, Shopping

 

Stikkord: , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

 
