RSS

Loppis-butikker <3

27 aug

Jeg nevnte en gang tidligere at jeg har en nostalgisk ting for den grønne utgaven av serviset «Brunette» fra Stavangerflint. (Heter det grønne da Grønnette tro? (Ja, det gjør det visst!)) Siden da har jeg funnet en del lunch-tallerkener (Hurra!) og litt flere middagstallerkener. De ble også funnet i samme gode, stooore Fretex-butikk (i Ole Devigs vei) til lite og ingenting pr stykk. Jeg har også funnet en tekanne av ukjent opphav på Sirkulus i Trondheim som er passe stor. Jeg mangler dog en tehette til å ha over så den kan holde varmen.

Uansett:

Lørdag gikk jeg innom Fretex igjen mens barna sov i bilen etter å ha slitt seg ut på lekeplassen. Jeg hadde egentlig bare tenkt å ta en liten pustepause for meg selv og se om jeg skulle finne på å snuble over en te-kopp og kanskje noen små tallerkener i serien. Det jeg endte med var et sett med 3 små tallerkener, 3 kaffekopper og 3 tefat. I tillegg fant jeg også 4 dyptallerkener til.  Jeg har 4 fra før, men enn om jeg knuser noen..? (Hum, det er slike tanker som hjelper til å fylle skapene mine, menmen. De her tar i hvert fall ikke mer plass som 8 enn 4.)  I tillegg fant jeg en søt liten ildfast form og et par ekstra tallerkener i den størrelsen som er så perfekt for formiddagsmat/lunch. ❤

To poser glede til den nette sum av 135 kroner til sammen.  🙂

 
1 kommentar

Skrevet av den 27/08/2011 i Shopping

 

Stikkord: , , ,

Ett svar til “Loppis-butikker <3

  1. Ranveig Holth

    31/08/2011 at 15:43

    Hei!
    Det heter Grønnette!
    Mams

     

Legg igjen en kommentar

 
