RSS

Forslag på oppskrifter på lavkarbo-snop?

31 Aug

I løpet av året har det havnet mye rart i skapene mine. En del av det ble kjøpt for å kunne lage spesifikke ting jeg snublet over på andre blogger, som for eksempel de sursøte kulene og nammenam-brownies.

For øyeblikket har jeg liggende: carob-pulver, incabær, gojibær, yacon-sirup, agave-sirup, diverse varianter av stevia-dråper (sjokolade, sjokolade/bringebær, vanilje og krem, uten smak utover søtsmak, engelsk karamell), rått kakaopulver, kokosolje, kokosmel, mandelmel, soyamel, glutenmel, johannesbrødkjernemel, dadler, macademianøtter, paranøtter og valnøtter. *puh* Mye rart med andre ord.

Men såå.. har noen forslag på oppskrifter jeg kan teste? Lavkarbo-snop? Gjerne rått også, men ikke et krav.

Rått kakaosmør er på vei, men mens jeg venter på å lage sjokolade fra bunnen av kan jeg jo samle noen fantastiske oppskrifter jeg kan lage når det kommer? 🙂  Hjjjeeeeelp! ;-D

 
2 kommentarer

Skrevet av den 31/08/2011 i Lavkarbo, Oppskrifter

 

2 Svar til “Forslag på oppskrifter på lavkarbo-snop?

  1. ninabakke

    01/09/2011 at 11:34

    Jeg har endel dessert/snop oppskrifter – litt usikker på hva som går som lavkarbo – men det meste er uten sukker, hvetemel ihvertfall.

    http://ninabakke.blogspot.com/search/label/dessert

     
  2. Khi

    01/09/2011 at 11:56

    *sjekke* Takk for tips 🙂
    Kokosfudge burde funke, om jeg bytter ut honningen med yaconsirup,
    samme med mini-sjokoladekakene.
    Peanøttmenn, kanskje. Litt mye karbo muligens pga dadlene, menmen.
    Bærkake så helt klart digg ut.

     

Legg igjen en kommentar

 
