RSS

Minipizza

31 aug

Jeg har tidligere testet å lage snacks av ferdig oppskåret Kavli-ost med bacon og jalapenos. Det funket ypperlig å la de steke i oven på ca 225 grader til de ble gyldne, og så la de stå og bli harde på rist etterpå.

Denne gangen hadde jeg kjøpt en pakke for å teste ut mini-pizza etter tips på bloggen til Lena Beatrice.

Jeg la to og to skiver dobbelt utover bakepapir på en stekeplate og lot de stå i ovnen på ca 225 grader til de var passe lysebrune og «boblete».

Imens improviserte jeg fyllet med litt med litt rester av kjøttboller, tomatpure og hakkede tomater som jeg lot surre i panna mens jeg skar noen skiver Norvegia til å ha på toppen.

Etter at minipizzaene var passe lunkne og stive tok jeg på fyll og ost, og lot de steke (litt for kort) til osten var sånn passe smeltet. Neste gang skal de få stå litt lenger, og det blir kjøttdeig eller bacon på i stedet for kjøttboller – for det blir helt klart en neste gang. 🙂

 

Kommentar: Kavli-osten har fått ny oppskrift og nå funker de ikke lenger til dette. *mumle*

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 31/08/2011 i Lavkarbo, Oppskrifter

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

 
