RSS

iHerb, forkortet liste med tips om ting jeg liker og ikke liker derfra

18 Oct

Lista over ble visst ganske lang etter hvert. Lang nok til at WordPress ikke likte den, og sperret bloggen min for reklame.  .. så nå har jeg fjernet mesteparten. De få som er igjen er de jeg har mest meninger om – Det være seg positivt eller negativt:

Lur matboks:

Fit & Fresh, Lunch on the Go Set < – Denne er stooooor. Passer til en stor lunch-salat. Brukes for tiden som matboks til førsteklassingen. God plass til det som skal tilsvare to matpakker for henne – For eksempel 3 1/2 brødskiver med pølse/ost + et eple. Stort fryseelement som holder maten kjølig lenge nok uten å ta altfor mye plass. Siden den matpakken med fryseelement er blitt overtatt av 5-åringen gjorde jeg et nytt forsøk på å finne en til meg. Jeg endte med en annen variant fra Fit & Fresh, nemlig Fruit & Veggie Bowl. Denne er delt i tre rom og teorien min var at den burde funke bra til salat der noe skulle holdes adskilt fra resten frem til det skulle spises. Kjøleelementet på denne klikkes fast i lokket. Det var en fin ide, men sirkelen er så tynn at den ikke holder maten kjølig mer enn noen få timer, og dressingrommet i midten er aaaltfor stort, og tar dermed bort mye av salat-plassen.

Hud & hår-ting:

Desserte Essence: Generelt lukter sjampo/balsam derfra litt vel syntetisk, mens balsameffekten er heller laber. Til gjengjeld får de håret til å skinne. Den jeg har likt best av alle DE-variantene jeg har testet så langt – og det begynner å bli en del nå (bringebær, eple, kokos, druer) – er Shea Butter Shampoo og balsamvarianten Hydrating Shea Butter. Den funker i hvert fall fint på mitt lange, tynne, farvede hår. 🙂

Jeg har også forsøkt «Giovanni, Magnetic Energizing Shampoo» og balsamvarianten Power Treatment – De gjør at ser bra ut første dagen, deretter ser håret skikkelig fett ut. Anbefales ikke av meg i hvert fall! 😦

Nubian Heritage, African Black Soap – Denne sorte såpen lukter vidunderlig! Ligger den i hylle på dusjen sprekker den dog, men det gjelder vel forsåvidt de fleste såper.

Avalon Organics, Exfoliating Enzyme Scrub, For Sensitive Skin, Lavender  – Lukter godt, men huden min reagerte litt på den. Denne derimot: Queen Helene, Soothing Cocoa Butter Natural Facial Scrub  – var slett ikke dum. Lukter godt og den hadde passe størrelse på skrubbekornene i kremen.

Badger Company, Cocoa Butter Lip Balm – Skikkelig god lypsyl. Jeg har testet en del av de andre de selger, men denne var klart best.

Jeg har forøvrig lurt på å finne en god og naturlig krem, men så langt har jeg bare testet en. Det var Jason Natural, 25,000 IU Vitamin E, Age Renewal Moisturizing Creme. Denne viste seg å være ganske så feit. Den funker som nattkrem, eventuelt som en slags lett-variant av body-butter – eller kanskje den blir bra om vinteren som en slags kuldekrem? I andre reviews har jeg lest at noen ikke liker lukten, men jeg syns den var helt grei.

 
2 kommentarer

Skrevet av den 18/10/2011 i Shopping

 

Stikkord: ,

2 Svar til “iHerb, forkortet liste med tips om ting jeg liker og ikke liker derfra

  1. Kristine

    22/08/2011 at 12:57

    Takk for mange gode tips. Disse skal jeg ta med meg til neste bestilling 🙂

     
  2. Khi/Ingunn

    23/08/2011 at 13:16

    Seems that wordpress have blocked all my iherb-links throughout the blog. They might consider my links to be sponsored or something – which they ain’t since I hadn’t even added my rewardcode in the links (or was even aware that it was a possibility ’till today actually) – so to be safe I’ve just removed the links here alltogether. Keeping the names of what I review should be okay..? Less practical for ones who just wanna click on it, but if it’s against the rules.. I’m not quite sure if it is tho, but to be on the safe side.. *shrug*

     

Legg igjen en kommentar

 
