RSS

«Vampyrjegeren» av Heine T. Bakkeid (Dr. Schnabels krønike bok 1)

18 nov

Nå har jeg begynt på en ny ungdomsbok-serie. Han som har skrevet den gikk på trinnet under meg på ungdomsskolen, så jeg fikk tilfeldigvis opp en facebook-melding fra noen som kjenner ham som skrøt voldsomt av den.

Jeg liker jo vampyrbøker, og ungdomsbøker for den saks skyld, så jeg fant ut at jeg skulle gi den en sjanse. Og det var en god ting. Boka er godt skrevet og har en spennende og interessant historie.

Vi følger unge Vlad som må forlate sin familie når pesten kommer. Omtrent hele familien blir utryddet, og moren sender ham til en gammel kirke langt unna, der hun tror han vil være trygt.. Det viser seg kjapt å være feil.
Gjennom barndommen har han hørt mange skumle fortellinger der hans onkel Arad innehar helterollen, og etter hvert i denne boka ender han opp som læregutt hos sin onkel i London. Selv om han har kommet seg videre er han imidlertid ikke trygg.
Boka anbefales absolutt. Jeg gnoflet den i meg på kort tid, og bok nummer 2 i serien, «De dødes hus», ankommer bibliotek-filialen min i løpet av dagen. Siden bokhylla mi begynner å bli veldig overfylt blir det jeg leser på norsk stort sett lånt på biblioteket, mens de engelske samles opp på min elskede Kindle.
 
2 kommentarer

Skrevet av den 18/11/2011 i Bøker

 

Stikkord: , , , ,

2 Svar til “«Vampyrjegeren» av Heine T. Bakkeid (Dr. Schnabels krønike bok 1)

  1. sibre

    20/11/2011 at 19:51

    Altså: VAMPYRKANIN!!!! nei da falt jeg av….

     
  2. Khi/Ingunn

    20/11/2011 at 22:22

    *ler* Joa.. Men søt! 🙂

     

Legg igjen en kommentar

 
