RSS

Lanseringsfest for kokeboka «Fristende lavkarbo»

29 Nov

Jeg og to venninner dro på lanseringsfesten for kokeboka «Fristende lavkarbo» av Cecilie Theiste-Bratli. Hun fristet med smaksprøver og musserende, og da kan man vel ikke være vanskelig å be? 😀

Det var hyggelig å møte Cecilie etter å ha fulgt bloggen hennes lenge nå, og smaksprøvene og cava’en var nydelig. Spesielt falt jeg for nøttekaker med blåbær i. Nammenamm!

Som en stooor bonus delte de faktisk ut boken hennes også! Wheee! Så nå har jeg en nydelig, tykk, vidunderlig lavkarbo-snop-kokebok som bare bobler over av av gode oppskrifter, flotte bilder, og fine tekster. Her er det mye som skal testes ut!

Fine boka! ❤

Jeg likte spesielt godt kapitlet med tips til ting å lage til barnebursdager. Hun nevnte et tips på bloggen forresten: For hvert egg du bruker i en deig bør det ikke være mer enn omtrent en spiseskje sukrin. Hvis du vil lage noe søtere enn det er det lurt å spe på med en annen type søtning – det være seg steviadråper, splenda, flytende natreen, bjørkesøt, eller hva du nå bruker. Dermed slipper du kald ettersmak fra sukrin. Jeg blander den i grunnen alltid med noe annet jeg, for da funker den best for meg. 🙂

Vi møtte forresten en hyggelig freelance journalist/stylist der også, som fikk meg til å tenke på kreativ innpakning av julegaver. Kanskje jeg skulle finne på noe mer spennende enn bare vanlig julepapir på noe i år? 🙂

 
1 kommentar

Skrevet av den 29/11/2011 i Bøker, Lavkarbo

 

Ett svar til “Lanseringsfest for kokeboka «Fristende lavkarbo»

  1. Tine

    01/12/2011 at 12:24

    Ja det var en veldig hyggelig lansering og kjempe fornøyd med min bok også har set igjennom alle oppskrifter omtrent 3 ganger nå, det blir en travel bake-vinter 😉

     

Legg igjen en kommentar

 
