RSS

Testing av nye treningsmåter

18 Jan

De siste ukene har jeg begynt å prøve en ny trenings-variant hver uke. Jeg er laaaaangt unna å være like flink som min venninne, men uansett fremgang fra å bare varme opp, sykle eller gå hurtig på tredemølle (Jeg hater å jogge på dem!)  trene kjernemuskulatur og litt andre muskelgrupper.

Forrige uke var det Zumba som skulle testes – et år eller mer siden «alle andre» begynte med det. Jeg likte det, og siden jeg tydeligvis må booke det en uke i forveien for å få plass er det visst mange som fortsatt driver på med det. Grei musikk, god trener og ikke for vanskelig. Jeg gjorde en hel haug «feil», men ignorerte det og bare sullet rundt videre så godt jeg kunne. Skal prøves igjen.

Denne uken prøvde jeg Sha’bam, en slags dansetrening. Det var på en måte litt som Fame, bare med aldeles grusom musikk og uten de kule danserne.. Mye uklare trinn hit og dit i hurtig rekkefølge, uten beskrivelse. Mye hopping sidelengs og slikt.. Men det var musikken som knekte meg. Noen slags radbrekte versjoner av triste pop-låter. Dette prøver jeg ikke igjen.

Neste gang skal jeg teste Zumba med umiddelbar etterfølgende Yoga-time. Yoga på SATS har jeg testet før, og selv om det med ubehagelig klarhet viste min både manglende balanseevne og tøyelighet var det okay likevel.

 

 
1 kommentar

Skrevet av den 18/01/2012 i Meg

 

Stikkord: ,

Ett svar til “Testing av nye treningsmåter

  1. Vero

    25/01/2012 at 22:33

    Det er gøy å prøve nye ting, vel? 😀 Heia deg! *klem*

     

Legg igjen en kommentar

 
