RSS

«Snøbarnet» av Eowyn Ivey

01 Dec

snøbarnetTenkte jeg skulle prøve å komme i gang med å blogge litt etter hver bok igjen.

Onsdag lånte jeg meg en bunke på 5 bøker fra biblioteket. Vi skulle ha boksirkel på torsdag, så jeg leste 10-15 minutter i hver for å finne ut hvem av dem jeg ville foreslå. Jeg endte opp med å like dem alle unntatt «Historien om fru Berg», som virket litt for sær for meg akkurat nå.

Den første jeg valgte å fortsette på var denne: «Snøbarnet» av Eowyn Ivey. Vi følger det gamle ekteparet Jack og Mabel som har flyttet til Alaska for å begynne på nytt og prøve å rydde nok jord til å kunne leve av den. De hadde en gang for lenge siden fått et barn som ikke fikk leve, og de lever fortsatt med sorgen. En kveld lager de seg en liten jente av snø. Kort tid etter får de besøk av en flyktig jente som lever i skogen. Er hun virkelig eller et fantasivesen? Mabel husker en gammel bok fra da hun var barn om en snøjente. Vil historien derfra gjenta seg, eller er det bare tilfeldigheter?

Jeg likte boka, og den anbefales.

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 01/12/2012 i Bøker

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

 
