RSS

Boksirkelbøker med stor variasjon

09 jan

I løpet av de to neste ukene skal jeg bli ferdig med følgende tre bøker:

* «Ta vare på mamma» av Kyung-Sook Shin
* «Let the northern lights erase your name» av Vendela Vida
* «Trollvinter» av Tove Jansson

Jeg har så vidt startet på de to første og så langt liker jeg dem begge to. Den siste har jeg lest en gang for lenge trollvintersiden, men jeg må nok skumme gjennom den på nytt for å huske litt tydeligere hva den handlet om. Akkurat nå husker jeg bare at den falt i smak, og at det var en litt mer voksen utgave av mummitrollets verden man fikk et innblikk i.

Den Norske Bokdatabasens omtale:
Mummifamilien pleier å ligge i hi om vinteren. Men en gang våkner Mummitrollet og får ikke sove igjen. Han opplever vinteren for første gang. Alt er rart og fremmed, snøen, kulden, mørket og alle de rare vesener som hører vinteren til: Først og fremst Too-tikki, som skjuler en varm sjel og mye livsvisdom bak en tøff og barsk overflate, så isfruen, selve kulden, og Mummitrollets egen stamfar. Og endelig alle de som er for sjenerte til å vise seg ordentlig. Mummitrollet skjønner at han må klare seg selv, uten Mummimamma og hennes trygge verden.
 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 09/01/2013 i Bøker

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

 
