RSS

«Song for Eirabu: Vargtid» av Kristine Tofte

20 Feb

Layout 1Vi følger igjen de tre søstrene Ragna, Berghitte og Runa fra den første boka «Song for Eirabu – Slaget på Vigrid». De tre er alle spesielle på hver sin måte. Ragna er volve og bloter til gudene, Berghitte er blitt keiserinne i et fremmed land, mens Runa har vokst opp inne i berget og må forberede seg på sin skjebne for at verden skal få leve videre.

Jeg må innrømme at jeg til tider hadde litt vanskelig for å ha plotlinjene klare i hodet mitt underveis i denne boka. «Hvem var dette igjen?» og  «Hvor er vi nå da?» var tanker som kom susende iblant. Det gjorde at jeg måtte ta noen pauser iblant med bøker med enklere verdensbilder. Likevel slo det meg aldri å ikke skulle lese den ferdig. God historie, som muligens kunne vært kortet ned litt.

Jeg leser sjelden bøker på nynorsk. Egentlig leser jeg ikke SÅ veldig ofte på bokmål heller, men det blir en gang iblant – når jeg vil ha et avbrekk fra alle fantasy-bøkene. Uansett, dette er første nynorskbok på lenge – sannsynligvis var vel forrige den første Eirabu-boka.

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 20/02/2013 i Bøker

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

 
