RSS

Hvilke bøker jeg velger å skrive om

20 Sep

Jeg leste akkurat et intervju av en av mine favorittforfattere, Charles de Lint, og hang meg opp i noe som sto der:

«.. as soon as a book bores me, I put it aside and try another.  With my column I have the luxury of reviewing what I want, and being a bit selfish with the use of my time, I prefer to only review books that I like.  I don’t want to have to read a bad book all the way through just to write a scathing review of it. «

Ganske nøyaktig der er jeg også. Jeg leser mye. Begynner jeg på en bok som JEG syns er dårlig, kjedelig eller bare ikke fenger meg akkurat nå.. Da stopper jeg og legger den bort. Eller mer korrekt nå for tiden: Fjerner den fra lesebrettet mitt.  Kaaanskje jeg nevner boka med en setning, men minst like sannsynlig er det at den forbigås i stillhet. Hvorfor skal jeg kaste bort tid på å lese mer i en bok jeg ikke liker, bare for å kunne skrive mer detaljert om hva jeg ikke liker med den? Neh, det får heller andre gjøre om de vil – Håper de i hvert fall får betalt for det. 🙂

Ellers leser jeg en hel del som jeg ender opp med å ikke skrive om også.. Lesing er ren avslapning for meg, mens å skulle beskrive boka etterpå er i grunnen bittelitt jobb.. Så noen av dem havner i oppsummeringsposter der jeg sier bare et par setninger om hver, mens andre bare forblir lest og ukommentert. Selv om jeg har både slukt og lest en bok er det ikke sikkert at jeg kommer så langt at jeg faktisk får skrevet om den likevel.. Sorry! 😉

 

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 20/09/2013 i Bøker, Diverse, Meg

 

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

 
