RSS

Våren så langt, og litt fremover.

19 mai

Siden sist har jeg gomlet meg gjennom noen av mine vanlige fantasy-favoritter selvsagt. Noen av dem er:

undead-pool* «The undead pool» av Kim Harrison – Dette var bok nr. 12 i Hollows-serien. Jeg nyter fortsatt å følge Rachel Morgan og hennes verden med glimt av demoner, feer, vampyrer og alver.black-arts

* «Black arts» av Faith Hunter – Bok nr. 7 i serien om Jane Yellowrock, en slags hamskifter og vampyrjeger. Hun er fortsatt knalltøff og jeg liker serien veldig godt.

* «Daylighters» av Rachel Caine – Bok nr. 15 i serien «Morganville Vampires». Ungdomsromanserie odaylightersm den fiktive byen Morganville der vampyrene styrer, eller har gjort det til nå, og de fire vennene Claire, Shane, Michael og Eve. Jeg liker den tydeligvis (siden jeg har kommet til nr. 15) fortsatt. Nytt drama for hver bok, med en del gjengangere i tema og karakterutvikling som binder det hele sammen. Dette var den siste boka i serien, upfromthegraveog jeg syns det var en grei slutt som bandt opp mange tråder.

* «Up from the grave» av Jeaniene Frost – Bok nr. 7, den siste i «Night Huntress»-serien om Cat & Bones. Vi følger Cat i et siste eventyr, der genmanipulering av vampyrer er det som setter scenen. Grei avslutning på serien med åpen nok slutt til at den kan fortsette i en ny retning om forfatteren skulle ombestemme seg.

De tre neste bøkene til lesesirkel i august blir:
* «And the Mountains Echoed»/ «Og fjellene ga gjenlyd» av Khaled Hosseini
* «The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy» (første bok) – by Douglas Adams.
* «Analfabeten som kunne regne» – Jonas Jonasson

Gleder meg!
HHGTTG har jeg lest før, men det er lenge siden. Tror ikke jeg får til å lese bare den første da, om jeg først begynner.. Vinduerlig humor! 🙂

 

 

 

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 19/05/2014 i Bøker

 

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

 
