RSS

«Nevermore»-triologien av Shannon Mayer

23 okt

nevermore  «Sundred», «Bound» og «Dauntless» heter bøkene i denne triologien av Shannon Mayer. Jeg må innrømme at for meg ble det til sammen egentlig bare en passe lang bok.. 🙂 Jeg leste den som e-bok, og la knapt merke til at det var tre bøker det var snakk om. Amazon sier triologien tilsvarer ca 423 sider, så det stemmer nok.  Jeg syns den var lettlest, og spennende nok til at det var litt hardt å legge den fra seg.

Kort fortalt: Det er laget et nytt superfantastisk stoff «Nevermore» som hjelper mot blant annet kreft, ufrivillig barnløshet, parkinsons og i tillegg er effektivt mot overvekt.. Hovedpersonene Mara og Sebastian har lenge ønsket å få barn, og håper at dette er tingen som kan hjelpe dem etter år med forsøk. Desverre (eller heldigvis) for Mara, viser det seg at stoffet er laget av en plante som hun er veldig allergisk mot.

Noen uker etter at store deler av den vestlige verden har fått sin dose Nevermore viser det seg en del uheldige bi-effekter.. Flaks for de som ikke hadde råd, tilgang eller av annen grunn ikke kjøpte dosen hos sin lege.

Uten å si altfor mye kan jeg vel si at deler av boka minner meg litt om «Apocalypse Cow», der vi også følger noen få på flukt fra zombie-aktige bølinger. Til tross for at dette er en apokalypse-bok, er det også en intens kjærlighetshistorie.

Jeg likte boka og gleder jeg meg til neste.

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den 23/10/2014 i Bøker

 

Stikkord: , , , ,

Legg igjen en kommentar

 
